Thursday 7 April 2016

SEKITAR PERSAHABATAN MENENTANG PASUKAN BULUH GADING

Setelah berehat selama 2 minggu, aksi persahabatan di sambung kembali, kali ini Bukit Tunggal menentang pasukan Buluh Gading. Bukit Tunggal berjaya mencatat kemenangan memberansangkan apabila menewaskan pasukan Buluh Gading 4-1. kemenangan ini pastinya menyuntik kembali semangat pemain pemain menjelang kejohanan 9 sebelah tidak lama lagi dan juga sebagai persiapan menghadapi liga DUN.


Seperti biasa Bukit Tunggal memang lambat panas dan bermula agak perlahan. Rentak permainan pasukan lawan agak laju. Pasukan Buluh Gading berjaya di depan dengan jaringan menarik dari jarak 25m menewaskan penjaga gol Adam korie. Tersentak dengan jaringan tersebut, Bukit Tunggal mula memperkemaskan barisan tengah dan serangan. Permainan bertukar menjadi menarik apabila bukit tunggal berjaya memperolehi gol penyamaan hasil jaringan hebat Mat Oat, mendada dan terus menendang voley "ala ala james rodriguez"  seperti kebiasaan beliau hasilkan sebelum2 ini.

Bukit tunggal memperkemaskan lagi corak permainan dan berjaya mengawal permainan pada awal babak kedua. Pertukaran tektikal dengan memasukkan penyerang zakuan,adam dan zul nyata merubah perlawanan apabila zakuan berjaya manjaringkan gol kedua hasil tandukan ke penjuru kanan gol. Ternyata gol tersebut memberi semangat kepada zakuan apabila sekali lagi mencetak nama sebagai penjaring, gol terhasil apabila hantaran lintang zul berjaya di sudahi oleh zakuan dengan voley cantik.

zul sekali lagi main peranan penting apabila di peteh di dalam kotak penalti. Azri bojen mengambil sepakan penalti dan berjaya menghasilkan gol keempat pasukan Bukit Tunggal.

keputusan 4-1 kekal sehingga wisel penamat.
kredit untuk semua pemain


Keseluruhan pemain hari ini sedikit terasa dengan ketiadaan capt miji yang terpaksa mengkuti kem latihan pasukan kebangsaan menjelang pershabatan dengan pasukan Oceania dalam masa terdekat ini..

admin ucapkan tahniah kepada pasukan Bukit Tunggal..
                         Sebahagian penonton.

Senarai pemain
Adam keeper
Pokcang
Dikmat
Aqil
Azrol
Jamil
Oat
Bojen
Akim
Is
Mekmi
Zul
Adam
Zakuan
Nadir

No comments:

Post a Comment