Sunday 27 March 2016

MENGGAMIT NOSTALGIA BUKIT TUNGGAL ERA 90

Sekitar Tahun 90an, berlansung perlawanan persahabatan antara pasukan Bukit Tunggal menentang pasukan Ketengah Jaya fc di pdg ketengah jaya. Perlawanan ini di adakan bagi mengeratkan silaturrahim antara kedua dua pasukan dan sebagai persiapan Bukit Tunggal menghadapi kejohanan pada waktu itu. Ketibaan pemain2 bukit tunggal disambut meriah dan mendapat layanan mesra daripada pihak tuan rumah, apa tidak nya pemain2 di jamu dengan meehoon goreng sebelom perlawanan bermula.

Pada waktu ini bukit tunggal antara pasukan yg di segani di daerah KT dengan beberapa kejayaan di beberapa kojohanan yg di sertai. Pokwel antara pemain berpengaruh dlm pdg mengetuai jentera tengah dengan azizi hamzah bertindak sbg wing kanan yg ckup lincah. Yo pula kental mengawal barisan pertahanan manakala peli cukup ampuh menjaga gawang drpd di bolosi gol. Tidak lupa kepada bewel dan mat alim yang sungguh licik dengan gerakan-gerakan menarik, selalu dapat meloloskan diri melepasi pertahanan lawan dan kedua dua pemain ini memainkan peranan penting dalam pasukan.

perlawanan ini berakhir dengan keputusan seri 1-1. Gol Bukit tunggal di jaringkan oleh arwah Seli Kedah (alfatihah utk beliau), malah beliau menjadi duri dalam daging bagi pihak lawan, cukup licik dengan kaki kirinya sering mengkucar kacirkan pertahanan lawan.

Semoga detik detik nostalgia ini dapat menggamit kenangan yang sukar utk di lupakan.


Dari kiri
Berdiri:    Awg saluh,madi bara,matcher, mat
                  alim,madi sungai, ramli pokleh(p),cw
                  kamal,sabie,pokweil, peri,gg
Duduk:     Kosim,madi keling,koid,yo,peli,ali
                  sedih,seli kedoh,bewell

Admin ucapkan tahniah kepada pasukan Bukit Tunggal era 90 an.

No comments:

Post a Comment